LNG staje się coraz bardziej atrakcyjnym paliwem dla transportu ciężkiego – drogowego i kolejowego, a przede wszystkim dla transportu wodnego.
Znakomitym przykładem jest pchacz zasilany skroplonym gazem ziemnym, zaprojektowany przez biuro projektowe Seatech Engineering z Gdańska. Dzięki zastosowaniu napędu na ciekły metan, udało się praktycznie wyeliminować emisję cząstek stałych oraz siarki, a także znacząco obniżyć emisję tlenków azotu i dwutlenku węgla.
Statki morskie
Eco Marine Power (EMP) to innowacyjna firma z siedzibą w japońskiej Fukuoka, specjalizująca się w morskiej energii odnawialnej, która zajmuje się projektowaniem, opracowywaniem, dostarczaniem i promowaniem przyjaznych dla środowiska i niskoemisyjnych rozwiązań wspomagania napędu i żagla dla szerokiej gamy jednostek pływających wykorzystując energię wiatru i energię słoneczną.
Eco Marine Power współpracuje z wieloma partnerami na rzecz rozwoju w międzynarodowym projekcie dotyczącym opracowania Aquarius MRE® (Marine Renewable Energy) – systemu, który pozwoli zasilać statki w bardziej ekologiczny i bardziej ekonomiczny sposób, wykorzystując te nieograniczone źródła energii.